Παιδαγωγική θεώρηση της ατομικότητας: Η περίπτωση «έφηβης μητέρας» με νοητική αναπηρία και σεξουαλική κακοποίηση

Μαρία Δροσινού Κορέα

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να αναδείξει την προοπτική από τη συνάντηση του τρίπτυχου εννοιών που αναφέρονται στο φύλο, στην αναπηρία και τη σεξουαλικότητα εντός και εκτός της οικογένειας. Τα αφηγήματα εκπαίδευσης στον κινηματογράφο επιχειρούν να κατανοήσουν την ταυτότητα που δηλώνεται μέσω της διδασκαλίας κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά και νέους με ιδιαιτερότητες, με ορισμένες ταινίες παρατηρώντας τη δυνατότητα εφαρμογής της παιδαγωγικής μεθοδολογίας παρατήρησης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, διατρέχοντας ατομικές ιστορίες ανθρώπων σε εκτεταμένες χρονικές περιόδους της ζωής τους. Η μελέτη μας, λοιπόν επικεντρώνεται σε ορισμένη περίπτωση έφηβης με νοητική αναπηρία που έχει υποστεί σεξουαλική κακοποίηση από τον πατέρα της. Η μητέρα της, την αποκαλούσε με το παρατσούκλι, «Μονάκριβη», “Precious”, επειδή είχε μοναδικά «κρυφά» ταλέντα, τα οποία σιωπηρά αναγνώριζε αλλά και επικροτούσε, όταν συναινούσε με τις σεξουαλικές συνευρέσεις της κόρης της με τον σύζυγο και πατέρα. Προκειμένου να κατανοηθεί η παιδαγωγική θεώρηση της ατομικότητας της δεκαεξάχρονης μαθήτριας που φοιτά σε ειδικό σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και η αναγκαιότητα εφαρμογής του προγράμματος παρεμβάσεων [Π] ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης [ΕΑΕ] χρησιμοποιήθηκε το παιδαγωγικό εργαλείο ΣΑΔΕΠΕΑΕ. Με βάση αυτό το σκεπτικό, διερευνήθηκαν οι θετικές πτυχές της νοητικής αναπηρίας στη νεαρή προσεγγίζοντας την παιδαγωγική θεώρηση της ατομικότητας στη συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης. Ακόμη εξετάστηκε η

«ελλειμματική» παιδαγωγική κουλτούρα αναφορικά με τη νοηματοδότηση της σεξουαλικής κακοποίησης και την προβλεψιμότητα στη συμπεριφορά των παιδιών και των νέων. Συμπερασματικά, η παιδαγωγική θεώρηση της ατομικότητας [Α] συσχετίζεται με την οικογένεια και με το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, τη θέση του ατόμου με νοητική αναπηρία στη σχολική τάξη, την κατανόηση των κανόνων που διέπουν την ένταξη στην παρέα των συνομηλίκων ακόμη και αν έχει υποστεί σεξουαλική κακοποίηση, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη ομάδα. Η στοχευμένη, ατομική δομημένη διαφοροποιημένη διδασκαλία ένταξης προσφέρεται στην εκπαίδευση των κοινωνικών συναλλαγών του, παρωθώντας το άτομο να αναλάβει ενεργούς ρόλους για τη ζωή του.

Πλήρες Κείμενο:

PDF

DOI: https://doi.org/10.26220/cul.4756

View Counter: Περίληψη | 0 | times, and PDF | 0 | times

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Culture| ISSN: 2732-8511 | Μουσείο Σχολικής Ζωής & Εκπαίδευσης / Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού

Πασιθέη | Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης | Πανεπιστήμιο Πατρών